۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۶
کد خبر: ۶۰۳۴۰۵
آیت الله مکارم شیرازی خطاب به مقامات آمریکا:

شما رییس تروریست ها هستید | محبوبیت سپاه افزایش یافته است

شما رییس تروریست ها هستید | محبوبیت سپاه افزایش یافته است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به مقامات رژیم جنایت کار آمریکا تاکید کرد که شما تروریست هستید نه سپاه که عراق و سوریه را از شر داعش نجات داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در جلسه درس اخلاق خود که چهارشنبه شب در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، از حضور جهادی طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مناطق سیل زده تجلیل و حضورشان را اثرگذار توصیف کرد.

وی خطاب به این دسته از طلاب و روحانیان گفت: کار شما از سویی خدمت به سیل زدگان و از طرفی آبرویی برای حوزه های علمیه است، طلاب و فضلای حوزه در مواقع لزوم و در عرصه های مختلف در میدان حاضر می شوند.

این مرجع تقلید یادآورشد: در هشت سال دفاع مقدس نیز حوزه و روحانیت در جبهه های نبرد حق علیه باطل حاضر شد و طبق آمار به نسبت به جمعیت و در مقایسه با دیگر اقشار بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین به قرار دادن نام سپاه در لیست تروریست ها از سوی آمریکایی ها واکنش نشان داد و این اقدام را کاری احمقانه خواند.

وی حربه دشمن را اختلاف افکنی دانست و گفت: رییس جمهور آمریکا برای این که اختلاف ایجاد کند سپاه پاسداران را در لیست تروریست ها قرار داد، بعد از این که این حرف احمقانه را زدند تماشان کنید چقدر محبوبیت و مقام سپاه در میان مردم بالاتر رفت.

این مرجع تقلید خطاب به مقامات رژیم جنایت کار آمریکا تاکید کرد: شمار رییس تروریست ها هستید، تمام عاقلان می گویند اگر سپاه به میدان نمی آمد و کمک نمی کرد داعش بغداد و دمشق را می گرفت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: سپاه پاسداران در همه جبهه ها در مقابل تروریست ها ایستاده است؛ تروریست شما هستید نه سپاه؛ دشمن می خواهد اختلاف افکنی کند اما نتیجه عکس گرفته و خواهد گرفت.

وی در ادامه به مساله مهم حل اختلافات بین زوجین اشاره کرد و گفت: به نظر اسلام اصل زوجیت بر مودت، رحمت و آرامش است و در آیات متعدد قرآن به این موضوع اشاره شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی عوامل شیطانی درونی و بیرونی را از عوامل بهم خوردن آرامش زندگی مشترک ذکر و تصریح کرد: اگر چنانچه خطایی از هر یک از زوجین سر زد، طرف مقابل باید گذشت کند.

این مرجع تقلید اختلاف افکنی بین زن و شوهران را از بزرگ ترین گناهان دانست و تصریح کرد: آیه 39 سوره نساء تاکید می کند که اگر دیدید زن و شوهر مشکل پیدا کردند و می خواهند از هم جدا شوند حَکَمی  از سوی خانواده زن و حکمی از سوی خانواده مرد پا درمیانی کنند و اجازه ندهند اختلاف شان به جدایی منجر شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم شوراهای حل اختلافات را اقدامی خوب و در عین حال دیرهنگام خواند و اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف خانوادگی که در قرآن ذکر شده با این قبیل شوراها که الان هست، تفاوت دارد و از مزیت های بیشتری برخوردار است، هرچند همین شوراها هم لازم و خوب است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی طلاق را نوعی شکست با پیامدهای ناگوار فردی و اجتماعی ذکر و تصریح کرد: اگر چنانچه پای فرزندی در میان باشد آسیب ها و مشکلات دوچندان خواهد شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیه شریفه «وَلْيَعْفُوا وَلْيَصْفَحُوا أَلَا تُحِبُّونَ أَن يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ و با خلق عفو و دوستی  پیشه کرده و از بدی ها در گذرید"؛ آیا دوست نمی دارید که خدا هم در حق شما مغفرت و احسان فرماید که خدا بسیار آمرزنده و مهربان است» بیان داشت: با احیای شوراهای حل اختلاف خانوادگی جلوی بسیاری از طلاق ها گرفته می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: اگر چنانچه زوجین بنا به هر دلیلی نتوانستند با یکدیگر زندگی کنند، باید با توجه به مبانی دینی این کار را انجام دهند و به تعبیری باید با خوبی از یکدیگر جدا شوند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به مساله مهم تقسیم ارث اشاره کرد و گفت: امان از زرق و برق دنیا که گاهی حتی برادران را به جان یکدیگر می اندازد، در چنین مواقعی باید بزرگ ترهای فامیل جمع شوند و طبق قانون اسلامی ارث و میراث را تقسیم کنند و اجازه ندهند بین وارثان اختلاف و کینه ایجاد شود. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
اندیشه اسلامی که به حکم تجربه تاریخی بی‌تردید یک اندیشه تمدن‌ساز است اکنون در آستانه زایش یک تمدن نوین، ناگزیر باید راه خود را از میان توده‌های مردم گذر دهد.
0
0